10.11.11

Flits - De nieuwsjagers

Mirjam Oldenhave


De omslag van het boek vinden we erg bij het boek passen omdat er op de voorkant al van alles gebeurd en in het boek is dat ook zo. Dat het boek geschreven is door Mirjam Oldenhave vinden we een voordeel omdat we fan zijn van de Mees Kees boeken en die zijn ook door haar geschreven. De tekeningen zijn mooi, maar jammer dat ze niet in kleur zijn.
Wij vonden het boek erg leuk en spannend! De hoofdpersoon, Daan, is lid van een schoolkrantclub, op een dag wordt er besloten om een andere krant te maken; FLITS voor kids! Deze krant bevat spannende nieuwtjes over de bende van Boelie. Niemand weet dat zij die websitekrant maken.
Wij zouden best met de hoofdpersoon willen ruilen omdat het erg leuk is wat hij meemaakt.

Een spannend stukje uit het boek:

"De schuifdeur stond op een kier, te klein om doorheen te glippen. Ik durfde hem ook niet verder open te schuiven, maar misschien paste mijn hand er wel doorheen. Ik stond op en deed alsof ik ook naar de Silverberry wilde kijken. De stewardess stond met haar rug naar me toe. Dat dacht ik al, zei Toni. Fluitje van een cent.
Als ik nou maar niet zo bibberde! Ik ging met mijn rug tegen de schuifdeur staan en stak mijn mobiel door de kier. Achterlangs dus, ik moest in het wild schieten. Klik, klik, klik.....vier hoeken, vier muren. Alles op de gok."


Andere kinderen moeten dit boek zeker gaan lezen en Floor wil er zelfs haar boekbespreking over houden.

Veel leesplezier!

Floor en Jasmijn