19.1.12

Ik en de rovers

Siri Kolu
Saai, saai en nog eens saai. Tsja, wat vind ik er allemaal saai aan?
Roos, de hoofdpersoon, heeft altijd een dom notitieboekje bij zich en daar schrijft ze altijd aan het begin van een stukje: opgetekend door Roos. Wie doet dat nou?! Door die notitiestukjes raak je helemaal uit het verhaal. En de omschrijvingen zijn ook heel saai. Bijvoorbeeld als er iets heel spannends gebeurt en er wordt geschreeuwd, dan staan er bijna geen uitroeptekens. Dan klinkt het meteen heel saai. Het duurde ook heel lang voor ik het boek uit had... ik moest even een paar boeken tussendoor lezen omdat het gewoon te saai was. Verder was het ook wel een beetje spannend en grappig, het verhaal zelf, maar dat notitieboekje verpest het helemaal. Lees het zelf maar..... of niet!
Het einde vond ik ook een beetje somber. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Helemaal niet vrolijk. Ik had niet dat fijne gevoel dat je hebt, als je een superleuk boek uit hebt. 

Gelezen door João