14.3.12

Meisje van Mars

Anna Woltz en Vicky Janssen

Het gaat over een meisje dat geboren wordt in een jongenslichaam. Dit vindt Evert van zichzelf. Het boek beschrijft wat hij allemaal meemaakt om zich te kunnen veranderen naar Evy. Nu is zij zichzelf geworden.
Ik vond het een prachtig boek uiteindelijk. In het begin vond ik het een beetje saai want het werd te veel beschreven in plaats van dat de hoofdpersoon iets meemaakt. Pas rond zijn 14 e jaar werd het levendiger voor mij en kon ik me er beter in verdiepen. Het is wel een heftig boek; het is indrukwekkend om te lezen dat iemand zich zo niet fijn voelt in zijn eigen lichaam en dat er dan zo’n drang ontstaat dat hij MOET veranderen. Wat me het meest is bijgebleven is dat ondanks adviezen en opmerkingen uit zijn vriendenkring en familie, hij wist wat hij wilde en daar ging hij voor.
Ik ben blij dat ik me goed voel een meisje te zijn en dit niet hoef door te maken.
Het boek trok me aan door de foto en ook de korte samenvatting vond ik interessant.
Ik denk dat je aan de samenvatting al kan zien of je het boek wel of niet interessant vindt.

Gelezen door Josha