21.4.12

De glanzende stad (2)



Dit boek gaat over een jongetje dat Sooike heet.
Hij woont in een heel klein saai dorpje waar nooit iets gebeurt..
Sooike is een beetje dom vinden de mensen van het dorpje
Op een dag komt er een man op een motor aangereden
MEX DE MOTORMAN.
Sooike gaat met de motorman mee en gaat op weg naar de glanzende stad.
Hij beleeft een heleboel avonturen.



Ik zelf vond het boek niet zo leuk.
Omdat ik het een beetje kinderachtig vond.
Maar ik denk dat kinderen van 9 & 10 het wel leuk vinden.
De omslag ziet er best spannend uit en toen ik hem zag had ik het idee "dit is een best eng boek"en het klopte wel een beetje.
In het boek komen stukjes voor waar niet zo veel in gebeurt maar er is de hele tijd wel actie.



"Klik. weer niks
'Geef hier zeg ik!'
Nee. Nog heel even proberen. Klik
En toen...
WHAM!
Een donderende knal, en een lichtflits, en een gevoel alsof een reus hem een stomp tegen zijn schouder gaf.
Want het speeldoosje was geen speeldoosje.
Het was een pistool."

Gelezen door Annelinde

De glanzende stad
Thijs Goverde
illustraties: Charlotte Dematons