27.4.12

Kampioen

Corien Oranje


Dit boek gaat over een jongen die op elf-jarige leeftijd een verschrikkelijk ongeluk meemaakt. Hij wordt door zijn pony, genaamd Monty, drie en een halve kilometer meegesleept aan zijn voet. Het is een wonder dat hij het overleeft. Nadat de artsen hebben geprobeerd zijn voet te redden lukt dat niet. Er moet iets verschrikkelijks gebeuren; Zijn voet wordt geamputeerd. Hierna heeft hij een lange weg te gaan om weer de oude te worden. 
In dit boek lees je het hele verhaal.

Fantastisch boek met een hoofdletter! Ik heb echt genoten. Natuurlijk is dit geen vrolijk boek.... Maar eigenlijk ook weer wel! De momenten dat hij vooruitgaande stappen maakt in zijn genezing en dat hij bijvoorbeeld wedstrijden wint, zijn mooie momenten en hartstikke vrolijk.
Dit boek is ook wel heftig! Het is namelijk niet zomaar iets als je been wordt geamputeerd. Dit heeft een enorme impact op je leven. Toch gebeurd dit met sommige mensen. Ik vind het heel goed dat hier een boek over is geschreven. Er zijn vast meer boeken over te vinden maar ik denk dat ik dit ontzettend goed vind geschreven. Mede omdat ik als dertien jarige het mooi vind maar ook omdat ik denk dat een 11 jarige het kan lezen maar ook iemand van 15 of 16. Dat is best moeilijk!
Ik vind dit een geslaagd boek en ik hoop dat jullie het ook gaan lezen!
Kortom, zeker een echte aanrader.

Gelezen door Bente