8.5.12

Dagboek van een muts (2)


Rachel Renée Russell


Nikki zit op een school waar je er allen bij kan horen met een Cool mobiel of merkkleding. En als je dat niet hebt kijken ZE niet naar je om. En met ZE bedoel ik het populaire groepje waar Nikki dolgraag bij wil horen. Maar die Cool mobiel of merkkleding kan Nikki wel vergeten. Eindelijk als ze denkt, dat ze een mobiel krijgt, krijgt ze een suf dagboek. Maar zo suf is dat dagboek nou ook weer niet………
Ik vond het echt een heel leuk en grappig boek. Vooral de tekeningetjes vond ik grappig. Meestal in boeken die voor kinderen van 12 jaar bedoeld zijn, zitten er geen plaatje bij. Maar bij deze wel, stripboekplaatjes. Ik vind dat die stripboekplaatjes het boek nog leuker maken. Toen ik de binnenkant van het boek nog niet bekeken had trok de voorkant mij ook heel erg aan. Het zag er heel grappig en meisjes achtig  uit en daar houd ik wel van. Bij sommige stukjes moest ik erg lachen bijvoorbeeld hoe ze beschrijven hoe er een boord met pasta op haar hoofd beland. Als ik er een cijfer voor had moeten geven had ik een 10+ gegeven!
Ik kon me makkelijk  verplaatsen in de hoofdpersoon omdat ik me ook zo ellendig en buitengesloten zou voelen als ik zo behandeld werd. 

Gelezen door Josha