14.5.12

Het magische receptenboek van Bakkerij Bliss


Kathryn Littlewood




Dit boek doet me een beetje denken aan Harry potter, geheimzinnig, magisch en geheim. Toch heeft het wel zijn eigen smaak.Het gezin Bliss heeft een magisch recepten boek dat al eeuwen in de familie is.  Als de ouders van Roos niet aanwezig zijn, komt er een vreemde tante langs. Ze blijkt tante Lilian te zijn, van de andere kant van de familie. Ooit was er een ruzie over het geheime receptenboek tussen de twee families. De familie van tante Lilian verloor. En dus kwam ze het receptenboek terugstelen.
Je raakt opgewonden van het lezen want het is spannend, grappig (vooral met de broertjes van Roos: Dille en Thijm) en perfect geschreven. Ik zou wel meer van deze schrijfster willen lezen.
Als Roos een jongen was, dan zou ik hem zo willen zijn en meemaken wat er allemaal gebeurt (behalve dan bij sommige “rampen” zoals bijvoorbeeld als heel Rampenburg waarheidskoekjes heeft gegeten en iedereen alleen nog maar kan zeggen wat hij denkt…)
Het eindigt net een beetje verkeerd. Als het receptenboek toch gestolen wordt. En dat is het dan. Ik zou liever hebben dat die tante Lilian zou verdwijnen, maar het kookboek wel achter liet.
De omslag past heel goed bij het boek, want je ziet Roos en Thijm koken en tante Lilian gluurt naar ze door het raam. Ik werd er nieuwsgierig van toen ik het zag voor het eerst.


Gelezen door João