10.5.12

Jurkenjacht en toverkracht

Emma van Andel


Ik heb dit boek gekozen, omdat toen ik de voorkant zag leek het me een heel leuk boek.
Het speelt zich af in het bos, in de molen en in het kasteel. Het speelt zich wel in deze tijd af.
De hoofdpersonen zijn Victoria, de heks Faa en Marius Misser.
Het meisje Victoria heeft lang blond krullend haar en ze heeft gouden schoenen. Aan het begin van het boek is ze verwend en gemeen maar aan het eind van het boek is ze wel aardig en lief. En de heks heeft zwarte piekharen een grote haakneus en ze heeft stoppels op haar benen. Niet de mooiste dus en een beetje bazig. Ze vindt bezemstelen te ouderwets en doet alles op de fiets.

Ben jij Victoria? Vraagt de vrouw met een stem die klinkt of er nodig smeerolie opmoet. Die verwend snottebel die laatst op tv was met haar moeder? Ja, zegt Victoria ondanks de schrik voelt ze zich toch een beetje trots. Eindelijk iemand die het progamma heeft gezien. Ze is beroemd! Goed zegt de vrouw dan moet ik jou hebben. Met een ruk trekt ze Victoria aan haar arm omhoog.

Het is een boek met een avontuur. Het leukst vond ik de modeshow aan het eind waar heks Faa, die fotomodel wil worden, aan mee doet. Lees zelf maar of ze wint.

Gelezen door Marijn