4.5.12

Meisje van Mars (2)


Anna Woltz en Vicky Janssen




Dit boek gaat over een meisje dat in een jongens lichaam geboren wordt. Ze merkt dat ze nooit zichzelf kan en vooral niet mag zijn. Al heel vroeg begint ze meisjes jurken van haar oma aan te trekken en pruiken vind ze geweldig. Maar het is zwaar, haar vader en ook een beetje haar moeder vind het maar niets en ze houden hun poot stijf.
Als ze bepaalde medicijnen wilt gaan slikken om haar ‘‘jongens’’ hormonen te stoppen vindt haar vader dat niet goed. Ze doet er alles aan om meer zichzelf te zijn en wat ze allemaal meemaakt lees je in dit boek.

Ik vind dit een heel erg heftig boek! Dit boek is ook echt voor kinderen van minimaal 13 jaar.
In dit boek lees je veel over de gedachte van de hoofdpersoon. Hoe die gedachten zijn beschreven vind ik heel erg goed. Ook al is het soms wat langdradig, je wilt blijven lezen en weten hoe het afloopt en verder gaat.
Ik vind het heel bijzonder, vooral omdat het gebaseerd is op een echt verhaal. Het lijkt me moeilijk om een verhaal te schrijven over als het ware iemand anders. Je moet dan opletten dat je niet verkeerde dingen schrijft. Ook weet je dat degene waarover je schrijft het verhaal gaat lezen! Dat lijkt me moeilijk maar ook heel bijzonder en leuk! 

Gelezen door Bente