22.6.12

Kampioen (2)



Dit boek gaat over een jongen Victor.
Hij is Fries zwemkampioen.
Op een dag als hij terug komt van paardrijden gaat hij zijn paard borstelen en dan gebeurt het.
Het halstertouw van zijn pony komt om zijn been.
Zijn pony keek omhoog en sloeg op hol.
Victor werd drie kilometer over de weg, door het bos en door het water meegesleurd. Victor werd zes keer geopereerd maar het had geen zin zijn  voet moest geamputeerd.
Victor moet eerst weer leren lopen met een prothese(Een nep been.)
Voor hij weer naar huis mag en voor hij weer mag zwemmen.
Hij kan nu niet meer goed zwemmen en hij traint kei en kei hard.
Gaat het hem lukken om weer kampioen te worden???
Dan  moet je dit super leuke boek lezen.
Dit boek is echt gebeurd maar in het echt heet Victor Olivier.

“Monty! Stop! Stop! Stop Victor schreeuwt wanhopig.
Dit is een droom dit kan niet waar zijn.
Het kan niet waar zijn dat hij de weg over wordt gesleurd door zijn eigen pony.
Hij knijpt zijn ogen dicht.
Opent ze weer.
De bomen schieten in een groene waas voorbij.
Maar de pijn. De verschrikkelijke pijn aan zijn enkel.
Alsof zijn voet er wordt afgerukt.

Ik vond dit boek echt super leuk maar ook best schokkend.
Toen ik een maal aan het lezen was kon ik niet meer ophouden met lezen en zat ik helemaal in het verhaal.
Ik denk dat  Jongens & Meisjes die tegen een beetje ziekenhuizen en pijn kunnen dit een leuk boek vinden.
De voorkant ziet er een beetje vaag uit en je ziet er ook maar een been op, maar verder is ie wel leuk.

Gelezen door Annelinde (12 jaar)

Kampioen
Corien Oranje