4.6.12

Let it snow (2)

Maureen Johnson
John Green
Lauren Myracle

Dit boek is een soort samenstelling van drie boeken die super goed bij elkaar aan sluiten!!!!
Het boek gaat over drie personen die op het einde allemaal bij elkaar komen.
Het eerste deel van het boek gaat over een meisje, Jubilee.
Het is kerst en haar ouders zijn op reis . Ze staat op het punt om naar haar vriendje te gaan om daar kerst te vieren, als ze te horen krijgt dat haar ouders in de gevangenis zijn beland. Ze gaat met de trein naar haar Opa & Oma in Florida.
In de trein leert ze een jongen kennen Jeb. De jongen is op weg naar Gracetown.
maar vlak voor Gracetown komen ze met de trein vast te zitten in een sneeuwstorm. Jubilee gaat op weg naar een wafelhuis aan de overkant van de weg, maar als daar een horde cheerleaders het wafelhuis bestormd, gaat  ze met een jongen die Stuart heet mee naar zijn huis.

Het tweede deel gaat over een jongen Tobin en twee vrienden.
Als ze met de kerst bij Tobin thuis zijn voor een film avondje (Want zijn ouders zij niet thuis.)
Horen ze van een vriend dat er een trein met cheerleaders is gestrand, en dat ze nu in een wafelhuis zijn waar hij werkt.
Als ze dat horen gaan ze door een vreselijke sneeuwstorm naar het wafelhuis .
Als daar aankomen ontdekt Tobin dat de liefde dichterbij is dan hij denkt.
“Toen we  stil stonden en ik me vlug omdraaide, zag ik achter ons nog net hele brokken sneeuwnaar beneden vallen en de auto bedekken. Ik reageerde op die ontwikkeling met het verfijnde taalgebruik waar ik om bekent sta : ‘Shit shit shit shit shit shit snit tering tering tering tering tering shit.”

Het derde deel gaat over een meisje dat Addie heet.
Ze heeft liefdesverdriet omdat ze met een andere jongen heeft gezoend. En ze denkt dat Jeb haar vriendje haar niet meer leuk vindt. Als ze hem probeert te bellen neemt hij niet op, en als ze hem heeft gevraagd om te praten, komt hij niet opdagen.
En haar vriendin heeft haar gevraagd om een varkentje op te halen dat in een theekopje past maar dat vergeet ze.
En iedereen zegt dat ze te veel aan zichzelf denkt.
Maar uiteindelijk komt Addie Jubilee tegen samen met Stuart en komt ze Tobin tegen met zijn “nieuwe liefde” en komt ze Jeb tegen.
Ik vond dit boek super leuk omdat je niet op kan houden met lezen en omdat het vol liefde zit en omdat alle drie de delen helemaal in elkaar passen.
Ik zag het boek en dacht dit is een boek vol kou en liefde en het klopte en als je het ziet moet je ‘t gewoon lezen.
Het is een boek dat denk ik elk meisje die een beetje van liefde houdt wel leuk vindt.

Gelezen door Annelinde.