6.7.12

Kelderkind

Kelderkind
Kristien Dieltiens

Pinksteren 1828. Op het plein in Neurenberg staat een zonderlinge jongeman. De 16 jarige jongen amper praten, lopen of staan. Hij kan wel zijn naam schrijven: Kaspar Hauser. Men neemt hem in huis en leert hem alles. Kaspar leert snel en probeert zich aan te passen. Hij beweert dat hij vele jaren zat opgesloten in een kelder. Wie is deze mysterieuze jongeman? Wie hield hem gevangen en waarom?
Manfred, een gekwetste man met een hazenlip, had toch meer te betekenen in het leven van Kaspar dan hij wilde.

Wat en boek, wat een boek. Toen ik het boek zag wist ik niet echt wat ik moest denken. Het is erg dik en heeft een bijzondere kaft. Toen op de achterkant de naam van Kaspar Hauser stond moest ik het boek gewoon lezen. Het leven van Kaspar Hauser vond ik altijd wel intrigerend. Het verhaal is geweldig! Kristien Dieltiens heeft het prachtig vertolkt tot haar eigen verhaal van Kaspar. Het is prachtig beschreven, heel uitgebreid, wat ik normaal gesproken erg saai vind, maar hier vormde de juiste woorden een fantastisch beeld. Het verhaal had een verrassend en ingewikkeld plot. Het was zodanig opgebouwd dat ik gewoon zo snel mogelijk het boek uit wilde hebben om het plot te weten.
De nieuwsgierigheid die je doet doorlezen, het aangrijpende verhaal van Manfred verweven met dat van Kaspar, het maakte het allemaal tot een eenheid. Tot dit boek.
Dit is zeker weten een aanrader!

Gelezen door Lotje (14 jaar)