27.9.12

Deadline (3)

 London Eye


24/06/2076
12/09/2043
03/11/2015
30/08/2034
‘Elke dag, al die nummers...
Ik heb het al zolang ik het me kan herinneren.
Altijd, die nummers.
Die gaat over een paar jaar dood.
Dat kind heeft nog aardig wat jaren.
Die roker ligt over een jaar op zijn sterfbed.
Ze zitten in mijn hoofd achter mijn ogen.
Niemand anders ziet ze.
Maar iedereen heeft er een.'

Mensen in de rij voor een ritje in de London Eye



En zo begint een steengoede actieroman, over vier onvergetelijke dagen.
Het verhaal is heel erg spannend en zit vol actie. Het lijkt sterk op “Inwijding”.
“Deadline” is een boek dat erg makkelijk leest. Je hebt het dan ook snel uit.
Je kan je helemaal inleven in Jem, de hoofdpersoon, die samen met Spider 4 dagen doorbrengt.
Het boek is geschikt voor jongens en meiden vanaf 13+.
Er komt wel een seksscene in voor maar die is zo subtiel beschreven dat het niet heel erg heftig is.
Ik zou het aan mensen aanraden die ook van “Inwijding” houden.
Ook de epiloog is schitterend, misschien wel het beste stuk van het boek want daarna ben je met stomheid geslagen.
Een erg goed boek.
Gelezen door Lukas(12 jaar)

Rachel Ward