15.10.12

Stop, hou op!




Anna van Praag

Het gaat over Sem en Bobby die in een vakantiehuisje op vakantie zijn.
Dat huisje staat op een tropisch eiland. Maar op dat eiland gebeurd iet geks. Op dat eiland wonen schildpadden. En als die schilpadden eieren leggen zijn ze de volgende dag weg. Sem en Bobby denken dat de vissers ze hebben weggehaald. Daar moet iets aan gebeuren. Midden in de nacht gaan ze naar het strand om de sporen uit te wissen. De dag daarna is Bobbie ook verdwenen……

Ik vond het een leuk en soms spannend boek. Toen ik het boek zag liggen dacht ik dat het een leuk boek was. Dat was uiteindelijk ook maar de kaft klopte toen niet meer. Dit stuk is me bijgebleven: De man lacht naar haar met een mond zonder tanden. Hij knikt. Dan brengt hij zijn hand met dat rare halfzachte ei naar zijn mond. Hij gaat het toch niet “…Nee!” gilt Bobby. Maar het is al te laat. De man slurpt het ei zo naar binnen, met schil en al. Je ziet zijn tong door zijn mond bewegen.
Het boek was net echt. Ik vind het een aanrader.

Gelezen door Daniel (10 jaar)