28.11.12

De laatste zomer van de krijgers des doods


Dit boek gaat over Pancho. Nadat hij zijn vader heeft verloren, woont hij alleen met zijn zus. Als zij onder verdachte omstandigheden om het leven komt, besluit Pancho om wraak te nemen. Alleen heeft de politie verklaard dat ze aan natuurlijke dood is gestorven. Maar Pancho gelooft ze niet en gaat zelf op onderzoek uit.
Als hij in een tehuis wordt geplaatst, wordt hij met de doodzieke D.Q. opgescheept. D.Q. verwacht dat Pancho hem zal helpen om een volwaardig 'Krijger des Doods' te worden en als hij sterft, Pancho het zal overdragen aan anderen. Een Krijger des Doods is een persoon de voluit van het leven geniet en het optimaal benut. Met veel liefde. En daar zit Pancho nou net niet op te wachten, wat hij wil is wraak.
Als hij met D.Q. voor een lange tijd naar de stad gaat voor D.Q.'s behandelingen, lijkt het een ideaal moment om de dader te vinden.

Dit boek heb ik helaas niet uitgelezen. Ik kwam echt niet verder.
Het was op een originele manier geschreven. Je stond in het verhaal, maar toch er weer heel erg vanaf. Door die afstand kon ik niet echt in het verhaal komen en baande ik me langzaam een weg door het boek. Helaas kwam ik niet veel verder dan 100 pagina's. Het is wel heel ontroerend en mooi geschreven. Sommigen mensen zouden dit vast een fantastisch boek vinden. Het is een erg ingewikkeld en apart verhaal met heel erg veel gebeurtenissen dei allemaal door elkaar lopen en naar het plot zouden leiden, maar het was een beetje teveel. Er zaten veel leuke en mooie momenten in waar D.Q. tevergeefs zijn wijsheid aan Pancho probeerde door te geven.
Eigenlijk snap ik zelf niet echt waarom het me niet zo aansprak. Ik heb niet echt een specifieke reden. Het is wel een goed boek!
Raar...

Gelezen door Lotje (14 jaar)