15.2.13

De Outsiders (2)

John Flanagan (rechts), schrijver van:
Broederband - De outsiders

In Skandia worden elk jaar teams gevormd van de jongens die 15 worden: de broederbanden. Dit jaar zijn het er drie in plaats van twee. De broederbanden worden getraind om echte viking-krijgers te worden, maar er kan maar een van de teams winnen…

Als Hal wordt aangewezen om de leider te zijn van de derde broederband, met de zwakste en minst populaire jongens, draait zijn leven helemaal om. Zal het ze lukken om door middel van creativiteit en vindingrijkheid de Broederband te winnen?

Dit boek had ik binnen een paar dagen uit, zo spannend was het. Telkens als ik dacht: nu heb ik het spannende stuk gehad, nu kan ik even stoppen, gebeurde er nóg iets spannends! Tja, dan móet ik wel verder lezen hè… Het was ook heel makkelijk te lezen en te begrijpen, en ook handig dat alle onbekende termen, zoals allerlei onderdelen van een schip, voorin in het boek werden uitgelegd.

Het enige dat ik jammer vond, is dat het een nogal voorspelbaar boek is. Als je het begin leest weet je al bijna zeker hoe het af gaat lopen. Toch was er aan het einde nog een verassing, maar daar ga ik nu niks over schrijven want dan is het geen verrassing meer.

Ik denk dat iedereen die de Grijze Jager serie heeft gelezen en leuk vond, dit ook een geweldig boek zal vinden. En ook als je die niet gelezen hebt. En het is niet alleen leuk voor jongens!

Gelezen door Dewi (14 jaar)