9.2.13

De wraak van Lorre (3)

De wraak van Lorre
Tosca Menten

Lorre is een papegaai en woont bij een mevrouw die Matilde heet. Matilde kan heel goed opera zingen en Lorre zingt altijd mee, dus hij leert van haar zingen. Als Matilde en haar man verongelukken, is Lorre alleen maar hij kan nog steeds heel goed zingen want Matilde was erg beroemd.
Dan komt Lorre bij Job terecht, zijn nieuwe baasje. Job vindt het natuurlijk heel bijzonder dat Lorre zo goed kan zingen. Maar hij is niet de enige die dat vindt… want een platenbaas wil Lorre voor wel 10.000 euro kopen. Zijn plan is dan om met de zingende papegaai de wereld rond te reizen. De vader van Job weigert, maar dan wordt Lorre toch gestolen.
Uiteindelijk komt Job er achter waar Lorre verstopt zit en hij bedenkt een plan om alle plannen van meneer Panini (de platenbaas) te laten mislukken. Vooral dit deel is erg grappig.
De tekening op de kaft speelt zich af als het plan van meneer Panini helemaal mislukt. Ik kan het me helemaal voorstellen dat het er zo uitziet. De illustraties in het boek vind ik goed want ze zijn overdreven grappig. De uitspraken aan het einde van ieder hoofdstuk vind ik een beetje dom.
Het verhaal vind ik heel lollig ik heb vaak hardop gelachen terwijl ik het las. Het is soms ook wel spannend, maar heel licht want het gaat vooral om de humor. En daar hou ik wel van.
Ik had nog nooit iets van Tosca Menten gelezen want ik ken Dummie de Mummie niet (die heeft zij ook geschreven) en ik vind haar een erg goede schrijfster.

Gelezen door João (11 jaar)