21.3.13

De raadsels van Sam (2)

Edward van de Vendel, schrijver van:
De raadsels van Sam

De eerste keer dat Kix Sam zag, was Sam zomaar de tuin binnen komen wandelen. Nu was hij de hond van Kix, en zijn kleine zusje Emilia. Sam heeft een vervelend verleden achter de rug. Hij werd vroeger geschopt en geslagen op een boerderij.
Kix heeft Sam nu al een paar weken. (of maanden, dat weet ik niet precies...) De laatste tijd doet Sam erg raar. Soms is hij heel moe, en lijkt hij net een stokoude hond. Dan is hij opeens weer heel fit, en wil hij de hele tijd met je spelen. Opa zegt dat Sam pups is. Dingen van nu vergeet Sam snel weer, maar dingen van vroeger komen heel sterk naar boven. Op een keer is Sam nergens te bekennen. Na meerdere dagen zoeken is sam nog steeds weg. Maar dan schiet Kix ineens iets te binnen. Sam is terug gegaan naar zijn verleden!

Het eerste deel van deze ‘’serie’’ , Toen  kwam Sam heb ik gelezen op school. Toen  ik het  tweedde deel in de boekenkast zag staan bij de nieuwe boekerij ben ik er meteen  aan begonnen. Het is echt een top boek! Misschien nog wel leuker dan het eerste deel . het is trouwens ook een heel mooi boek, ik kon me zelf  heel goed in de meeste situaties voorstellen. Echt een  aanrader!

Gelezen door Anne Mei (10 jaar)