6.5.13

Hongerspelen (2)





De actrice Jennifer Lawrence in de verfilming van
Suzanne Collins 

Katniss en Peeta uit district 12 moeten meedoen aan de Hongerspelen. De Hongerspelen vinden plaats in een Arena en daar moet je zolang mogelijk proberen te overleven. Uit elk district, (van de 12 districten.) worden er 1 jongen en 1 meisje getrokken. In dit geval dus Katniss en Peeta. De mensen die toekijken kunnen gokken wie de winnaar wordt. Om die voorspelling waar te  maken mogen ze de spelers eten of een zalfje of een ander handig iets sturen. Om de aandacht van het publiek te trekken, doen Peeta en Katniss net of ze verliefd zijn.  Na 3 weken hebben Katniss en Peeta de Hongerspelen gewonnen. Maar dan blijkt dat Peeta echt een oogje op Katniss heeft...




AAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHH!!!!!! Wat een super, geweldig, spannend, avontuurlijk, leuk en mooi boek! Niet normaal gewoon! Van het begin tot het einde was en bleef het leuk! Eigenlijk is dit boek 14+ ( ik ben 10) maar als je onder de 14 bent maar veel van lezen en spannig houdt, kan dit boek ook prima. Het is een paar keer geweest dat ik ’s avonds veel te lang heb doorgelezen en niet naar de deur durfde te kijken, bang dat er een tegenstander aankwam. Daarom ben ik verder maar overdag gaan lezen... Er is volgens mij ook een tweede deel, en ik ben vastberaden die ook te gaan lezen! Ik zeg: LEES!

Gelezen door Anne-Mei  (10 jaar)