20.9.13

De outsiders (3)

Broederband 1 - De outsiders


Ik heb het boek Broederband de Outsiders gelezen (deel 1) en ik vond het heel erg spannend.

Het boek is geschreven door John Flanagan, die ook de serie De grijze Jager heeft geschreven.

Het boek is uitgegeven door Gottmer Haarlem.

Ik vond het een leuk boek omdat ik wel van boeken hou die niet over deze tijd gaan, en ik vond het ook leuk om dat het erg spannend is.

Ook is het makkelijk geschreven en goed lang verhaal.

Het heeft een mooie omslag.



Het boek gaat over een jongen (Hal) die een eigen schip heeft.

Om een volwassen iemand te worden in Skandia worden jongens uitgekozen voor een team, dat een Broederband heet.

Maar dit jaar zijn  er te veel jongens om de normale twee teams te vormen.

Dus er moet een derde groep komen.

Hal wordt ongevraagd leider van het derde team (de Reigers).

Dat groepje bestaat uit minder populaire jongens, en Hal moet de uitdaging wel aangaan.



Gelezen door: Thomas (13 jaar)