21.9.13

Ik kan nog steeds niet vliegen (3)

Anna Woltz, schrijfster van:
Ik kan nog steeds niet vliegen

Het is een prachtig boek waarbij je pas goed beseft hoe veel schade de oorlog eigenlijk heeft aangericht. In het begin is de hoofd persoon Luuk.
Het verhaal speelt zich net na de tweede wereldoorlog af. De dunste kinderen uit heel Nederland mogen mee naar Denemarken om daar lekker verwend te worden en aan te sterken. Onderweg komt Luuk een meisje, Ida, tegen die toevallig naar de
zelfde boerderij gaan maar of dat nou altijd even fijn is weten de twee niet.
Als ze op de boerderij aan komen ontmoeten ze een meisje van 16 "Kirsten".
Maar niet zoals Luuk denkt is voor iedereen de oorlog al voorbij. Voor een hoop mensen is de oorlog nog lang niet voorbij. En daarbij horen Ida en  Kirsten.

Ik vind het een mooi boek omdat er veel vaart in zit waardoor het lekker vlot leest.
Ook is het leuk dat er niet overdreven veel fantasie in zit waardoor het verhaal net echt lijkt.

Ik  had het boek in een paar dagen uit zo' n leuk boek was het.
Maar ik vond ook dat er niet zoveel gebeurde en als er dan iets gebeurde  was het ook zo weer afgelopen. Maar voor de rest vond ik het een super leuk boek.

Gelezen door Veerle (10 jaar)