24.9.13

Ridder zonder hart (2)

Cornelia Funke, schrijfster van:
Ridder zonder hart


Ridder zonder hart is een spannend boek.

De tekst van de omslag komt meteen terug in het begin van het verhaal. Daardoor zat ik er meteen in. Bij veel boeken komt de titel pas in het verhaal terug als je op driekwart van het boek bent. In dit boek beginnen de geesten al lekker meteen rond te spoken.

Toen ik de omslag had gelezen kreeg ik er meteen zin in om het boek te gaan lezen. Ik vond het een goede keus en de omslag klopte.

Door alle details en informatie kan je helemaal meeleven met Jon. Zo heet de hoofdpersoon.

Je leert zelfs iets van het boek. Het is handig om eerst de woordenlijst te lezen. Er komen namelijk een heleboel bekende en onbekende personen en steden in voor.

Dan kan je het boek nog beter snappen en er veel makkelijker lol in beleven.

Eigenlijk zou ik gewoon moeten zeggen: Ik vond het een superleuk boek.

Gelezen door Lucas B. (10 jaar)