28.9.13

Vuurwerk in mijn hoofd (2)

Roland Colastica, schrijver van:
Vuurwerk in mijn hoofd

Vuurwerk in mijn hoofd gaat over Jurcell (13).
Hij woont op Curacao en zijn vader is een beroemde voetballer.
Ook vindt hij TaĆ­ma wel leuk.
Jurcell leidt een normaal leven, tot zijn vader en moeder ruzie krijgen. 
Zijn vader verlaat hun en zijn moeder heeft nauwelijks tijd voor hem,
dus hij wordt bij zijn oma gedropt, die in goden en geesten geloofd.
En waarom is Gerrit overal? 
Jurcell ziet het allemaal niet meer zitten en gaat bij een bende.
Als dit maar goed afloopt...

Ik vind dit boek heel leuk, Curacao is echt een mooi eiland.
In dit boek lees je ook dat er jammer genoeg nog steeds racisme voorkomt. Je ziet dus de goede en slechte kant van het eiland. Een boek met sterke personages.
Vriendschap, liefde, racisme, ruzie, voetbal, bendes, van alles en nog wat komt in dit boek voor.
Naar het einde toe gaat alles steeds meer fout, maar het einde zelf is heel mooi.
Ik raad het boek zeker aan.
Gelezen door Charlotte (13 jaar)