9.11.13

Chaos - Het mes dat niet wijkt (2)





Patrick Ness, schrijver van:
Chaos - Het mes dat niet wijkt


In Prentissdorp, het dorp waar hoofdpersoon van dit boek Todd woont, hoort iedereen voortdurend elkaars gedachten. Niet alleen de mensen, maar ook alle dieren lijken hier hardop te denken en dit zorgt voor een constante herrie. Todd kan nooit even iets denken zonder dat de rest van dit dorp het ook hoort. Op een dag ontmoet hij een meisje waarvan hij de herrie niet kan horen en dan begint het avontuur.
Het begin van dit boek was voor mij even inkomen. Tussen iedere paar zinnen door staat namelijk de herrie van alle levende wezens in het dorp opgeschreven en dat is nogal onoverzichtelijk. Ook moest ik er eerst even aan wennen dat Todd niet kan lezen en schrijven waardoor veel woorden verkeerd gespeld zijn. Nadat ik een tijdje doorlas in het verhaal vond ik het heel spannend worden. Je leeft ontzettend mee met Todd omdat alles vanuit hem is verteld.  Ik had echt het gevoel dat ik samen met hem op avontuur ging. Voor ik het wist had ik het uit en nu ben ik benieuwd naar het vervolg. Wat ik zo leuk vind aan dit boek is dat het je echt meeneemt naar een andere wereld dan de onze, dat maakt het heel interessant om te lezen.

Gelezen door Laurien