9.11.13

Jongens, het zijn net huisdieren (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/12-t-m-14-jaar/jongens-het-zijn-net-huisdieren
Jongens, het zijn net huisdieren
Diane Messidoro



Wat mij aansprak was de titel van het boek. Grappig!
Ook de voorkant ziet er leuk uit.

Het verhaal gaat over Circe, een vijftienjarig meisje.
Het is haar niet gelukt om een jongensmagneet te worden,
daarom wordt ze in plaats daarvan maar een journalist.

Circe gaat proberen om Rufus, een lelijke en irritante jongen,
als een huisdier te behandelen. Circe vindt hem toch totaal niet leuk.
Maar het is nog niet zo makkelijk als ze dacht. Zelfs Rufus vindt haar niks.

Maar op gegeven moment wordt Rufus toch wel steeds aardiger, en wordt Circe zelfs
bijna verliefd op hem! Kan ze haar verkering met Rufus volhouden
 tot het einde van de zomervakantie, om indruk te maken op de gemene Portia?

Ik vond dit boek heel origineel. Het is namelijk geschreven in de vorm van een blog.
Op dat blog heeft ze maar 1 lezer, die uiteindelijk toch niet blijkt te zijn wie ze
zegt dat ze is.
Het boek komt niet heel snel op gang, maar verder vond ik het boek grappig.
Het is niet zo'n boek waarvan er al heel veel geschreven zijn, dus dat vond ik ook leuk.
Ik vond het niet zo leuk als ik had verwacht door de titel etc., maar het
is wel zeker de moeite waard om te lezen!

Gelezen door Charlotte (13 jaar)