27.12.13

Chaos - Het mes dat niet wijkt (3)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/14-jaar-en-ouder/het-mes-dat-niet-wijkt

Toen ik het begin van dit boek las dacht ik: huhhh? omdat het over een andere planeet gaat en dat dieren kunnen praten en dat er allemaal vreemde wezens in voorkomen en dat iedereen elkaars gedachten kan horen. dat laatste is nogal vreemd. aan het begin was het een beetje doorbijten, maar uiteindelijk had ik het best snel uit. de beschrijvingen in dit boek zijn echt prachtig, maar soms een beetje gruwelijk. er was een man waar zijn wang er vanaf was, zodat zijn tanden te zien waren. toen ik dat stukje las moest ik echt even stoppen met lezen omdat ik bijna misselijk werd. het verhaal zelf is ook heel orgineel. ik ben inmiddels bezig met deel 2 en ik heb deel 3 gevraagd voor sinterklaas. de hoofdpersoon, Todd, die kan (bijna) niet lezen en dus ook niet schrijven waardoor sommige woorden helemaal vervormd door zijn zoals repareren repurreren werd. aan het begin was het best irritant tijden het lezen, maar uiteindelijk hoorde het er een soort bij. dit boek is leuk als je ook van de hongerspelen houdt.

Gelezen door Abe (12 jaar)