24.12.13

De boogschutter van Hirado

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/de-boogschutter-van-hirado

Wat vond ik ervan?
Ik vond het een erg leuk en leerzaam boek. Soms vond ik wel dat de personages een beetje cliché zijn. Ook kan je na drie hoofdstukken, de rest van het boek in grote lijnen wel raden. Ook zijn er af en toe grote stukken weggelaten en dat is erg saai. Je moet dus erg op de details letten om het tot een spannend verhaal te maken.

Kon ik me inleven in de hoofdpersoon?
De gedachtegang van de hoofdpersoon wordt erg goed beschreven, dus je leert met hem meedenken. Wel is het zo dat er soms stukken worden weggelaten en daardoor krijg je sommige dingen die heel erg spelen bij de hoofdpersoon niet goed mee.

Geloof ik het echt?
Het verhaal is deel waar en deels verzonnen. Waardoor je veel dingen herkent en ook zeer realistisch zijn. Gewoon omdat het daar echt zo was.

Wat vond ik van de omslag?
De omslag ziet er erg leuk uit en is erg mooi gemaakt. Het stelt een spannend stuk van het boek voor. Dit is weer zo’n voorbeeld van dat je stukjes van het boek makkelijk kan voorspellen.

Is er een stuk dat me bij is gebleven.
Het stuk waarin twee koopmannen de hoofdpersoon vertellen,dat hij op een levens gevaarlijke missie moet, gewoon om de koopmannen rijker te maken.

Vind ik dat andere kinderen dit boek zouden moeten lezen?
Als je erg veel van geschiedenis houdt en vooral de gouden eeuw is dit boek zeker aan te raden. Als je niet van gruwelen houdt is dit niet echt een boek voor jouw.

Gelezen door Peer (13 jaar)