28.12.13

De rode piramide

De rode piramide
Rick Riordan


Wat vond ik ervan?


Ik vond het boek erg leuk om te lezen. Ik dacht toen ik het boek ging lezen eerst dat het idee van de goden een beetje uitgesmeerd zou zijn, maar dat viel me erg mee. Ik ben echter wel benieuwd of deze serie net zoveel succes gaat behalen als Percy Jackson. (Rick Riordan is ook degene die de Percy Jackson serie heeft geschreven)

Kon ik me inleven in de hoofdpersonen?

Ik kon me goed in ze inleven, omdat de schrijver het zo heeft verzonnen dat de hoofdpersonen het verhaal zelf vertellen. Wat echter een nadeel is is dat de vertellers het niet samen vertellen, maar omstebeurt. Hierdoor gebeurt het dat de verteller geen idee heeft wat er aan de hand is, terwijl je dat al eerder heb gehoord hebt van de ander. Wat soms erg komisch is, maar vaak erg irritant.

Geloof ik het echt?

Geloven doe je het natuurlijk nooit echt. De schrijver heeft echter wel heel erg zijn best gedaan om het allemaal zo echt mogelijk te laten lijken. Hij heeft alleen maar gebouwen, voorwerpen en plaatsen gebruikt die echt bestaan en het doordat je dat alles herkent lijkt het net alsof alles ook echt gebeurt.

Wat vond ik van de omslag?

Ik vond de omslag erg mooi gemaakt en bedacht. Wat ik wel jammer vind is dat erop de voorkan een Christelijk gebouw staat met een Griekse stijl en een rode piramide. Als dat ook maar ergens op slaat dan weet ik het ook niet meer.

Is er een stuk dat me bij is gebleven?
Nee niet echt ik heb gewoon erg genoten van het boek in het geheel.

Vind ik dat andere kinderen dit boek zouden moeten lezen?
Zeker wel het is een erg leuk en spannend boek. Wat wel een tip is dat als je Percy Jackson al hebt gelezen. Is dat je al je ideeën over de goden moet wissen, want ook al gaat  het allebei over goden de Egyptenaren dachten er heel anders over.

Gelezen door Peer (13 jaar)