7.12.13

Een weeffout in onze sterren (4)


http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/14-jaar-en-ouder/een-weeffout-in-onze-sterren
John Green, schrijver van:
Een weeffout in onze sterren

Stel: Je bent gediagnostiseerd met kanker
Als je dood gaat laat je mensen met een gat in hun leven achter
Als je blijft leven heb je niks te doen
Dus besluit je te blijven leven
Je gaat niet naar school
Je zit niet op een sport
Je kijkt alleen maar tv op de bank
Je leest alleen maar boeken
En dan raak je verstrikt in een boek met een open einde
En dat einde blijft aan je knagen
Dus besluit je de schrijver op te zoeken
En dan doet de schrijver iets wat je niet had kunnen bedenken
Hij vertelt het einde niet
Dit boek moest ik voor Nederlands lezen, en wat ben ik blij dat dat moest!
Na talloze Sci-Fi boeken duikt er weer eens een realistisch boek op in mijn lijstje van gelezen boeken.
Het boek is hartverscheurend en oprecht literatuur. Ik heb schaterend van het lachen op de bank gelegen en moest bijna huilen in mijn bed toen ik doorhad wat er gebeurde. Het is een ietwat voorspelbaar boek op sommige momenten, maar het verhaal blijft prachtig. In het boek wordt geschreven over een ander (fictief) boek, dat sterk op "Een Weeffout In Onze Sterren" lijkt, en dat maakt het erg geraffineerd. Het is een emotioneel boek en ik zou er pas aan beginnen als je 13 of 14 bent. Het is misschien een boek dat net iets meer voor meisjes is geschreven dan voor jongens maar voor iedereen de moeite waard. Er wordt wat in gescholden, maar dat is niet extreem.
Een heel aangenaam en sprankelend boek, dat je op een zondag middag in een keer uitleest.
Gelezen door Lukas (13 jaar)