21.12.13

Met je hoofd boven water

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/met-je-hoofd-boven-water

Ik ben Mette en ik heb het boek gelezen met je hoofd boven water. Het is een bijzonder boek waar je je eigen leven in kan voorstellen. De hoofdpersoon Gied heeft namelijk water angst. En het is zo aantrekkelijk dat ik me dat zo goed kan voorstellen dat het lijkt alsof ik het heb. Het is ook spannend want hij heeft geluk dingen. En als hij die niet heeft gaat het mis. Dus hoop je dat het goed gaat. Het einde is prachtig en onverwachts want je denkt van af het begin dat je het eind al weet maar dan ben je bijna bij het eind en dan blijkt het toch niet zo te zijn.

Het boek zet je dus eigenlijk heel erg aan het denken. En als je het dan een maal uit is dan denk je dit kan mij ook overkomen zijn ( ook als je geen waterangst hebt) maar een ding is zeker het is een fantastisch verhaal. En meer vertel ik niet want dat moet je lezen.

Gelezen door Mette (9 jaar)