21.12.13

Op een morgen stond ze daar

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/op-een-morgen-stond-ze-daar

''Op een ochtend stond ze hier. Ze was gekomen, en nu stond ze zomaar hier. (..) Toen we na wiskunde in de pauze buitenkwamen, stond ze nog steeds op het schoolplein, nu zo ver mogelijk weg, bij het hek. Smal en bleek. Waakzaam als een vogel, leek het wel, klaar om op te stijgen mocht iemand dichterbij komen.''

Op een morgen stond ze daar is in het begin een onduidelijk boek vind ik. Je leert de hoofdpersoon niet echt kennen, pas vanaf pagina 20. Maar hoe meer je leest hoe meer je het snapt. Bij pagina 57 wist ik ongeveer net zoveel van de hoofdpersoon als ik een hoofdstuk van een ander boek zou lezen. Het boek heeft wel spanning maar is niet te spannend. De indeling vind ik nogal onhandig. Het is ingericht als een soort dagboek. Bij de hoofdstukken staan geen titels maar gewoon nummers. Toch is het niet een dagboek want in de maand Januari zijn er geen 48 dagen, maar wel 48 hoofdstukken.
Ondanks dat was het wel een spannend boek. Het is in het begin redelijk realistisch, maar steeds meer naar het einde wordt het steeds minder realistisch.
De omslag is mooi, maar ook onduidelijk. De paarse veer bijvoorbeeld heeft niks met het verhaal te maken.
Ik weet niet of ik het zou aanraden. Het boek was niet slecht, maar ook niet bijzonder goed.

Gelezen door Badeloch (11 jaar)