7.12.13

Percy Jackson en de Olympiërs - De laatste Olympiër (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/12-t-m-14-jaar/percy-jackson-en-de-olympiers
Rick Riordan, schrijver van:
Percy Jackson en de Olympiërs


Wat vond ik ervan?
Percy Jackson de laatste Olympiër is een erg leuk en spannend boek. De grote slag om de Olympus (empire state building) in hartje Manhattan is om van te gruwelen met enorme monsters, vliegende strijdwagens en levende standbeelden.

Kon ik me inleven in de hoofdpersoon?
Dat kon ik heel goed. Door de constante grapjes die de hoofdpersoon maakt ga je heel erg met hem meeleven.

Geloof ik het echt?
Het is erg realistisch geschreven ook al is het fictie. En omdat er zoveel dingen zijn die je heel goed herkent krijgt het een realistisch effect. Zoals alles in New York en ook veel beende steden in Amerika.

Wat vond ik van de omslag?
Ik vond hem erg mooi bedacht, maar het was een beetje jammer dat alleen de personages uit het boek komen. Voor de rest komt niks uit het verhaal en klopt veel niet.


Is er een stuk dat me is bijgebleven?
Ja, in dit stuk geeft Percy de phiros van Pandora (pandora’s doos) aan Hestia God van de haard. Het stuk is erg mooi en geeft de grillen van het leven echt prachtig weer (vind ik).

Vind ik dat andere kinderen dit boek zouden moeten lezen?
Wel als je van spanning en actie houd dan verwijs ik je echt naar dit boek. Ook kan ik alvast zeggen dat als je veel van raadsels en nog veel meer spanning houd kan ik je echt verwijzen naar de eerste delen van de serie. Wat ook een mogelijkheid is is Helden van Olympus een andere serie van dezelfde schrijver en in dezelfde wereld.

Kortom ik vond het het meest humoristische actieverhaal ooit.

Gelezen door Peer (13 jaar)