7.12.13

Superhelden.nl (2)

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/9-t-m-12-jaar/superhelden-nl-deel-1
Marcel van Driel, schrijver van:
Superhelden. nl

Ik heb het boek Superhelden.nl gelezen.
Het is geschreven door Marcel van Driel en uitgegeven door De Fontein.
Ik vond het een spannend en een leuk boek, maar het begin is wel verwarrend omdat in het begin het niet duidelijk is welke kant het verhaal opgaat.
Toen ik langer las, werd het duidelijk waar het over ging en vond ik het verhaal steeds leuker worden.

Het boek gaat over een meisje dat Iris heet.
Ze speelt een computer spel dat superhelden.nl heet.
Als ze het spel heel erg snel uit heeft gespeeld, wordt ze opgehaald door de helpers van de makers van het spel.
Ze wordt uitgenodigd voor een cruise.
Ze krijgt slaapmiddel toegediend en wordt met een boei overboord gegooid.
Als ze in het water ligt, wordt ze opgepikt door een onderzeeër die haar naar de basis brengt van het spel.
In de basis hebben ze verschillende levels mensen, Level 1, level 2 , etc. en uiteindelijk wordt je superheld.
Als je die rank hebt, wordt je op missies gestuurd om de wereld te redden.
Iris begint als level 1 en krijgt les in verschillende dingen.
Als ze level 3 wordt, moet ze een proef doen. Dat is geen normale proef maar een proef op leven en dood, en lijkt enorm op een missie uit het spel.
Hoe het verder gaat kan ik niet zeggen, dan verklap ik alles.

Ik vind het een echte aanrader om te lezen.

Gelezen door: Thomas(13 jaar)