4.2.14

Het hanengevecht (2)




Een echt hanengevecht op de Filipijnen




Het boek Het hanengevecht gaat over een arme jongen genaamd Pio van de Filipijnen die meedoet aan hanengevechten om geld te verdienen voor zijn familie. Dit wordt zijn eerste wedstrijd. En als Pio’s haan wint kan hij de haan voor veel geld verkopen en dan kan hij eindelijk weer naar school! 

Ik vond het een erg goed geschreven boek, maar het is wel voor wat jongere kinderen dan ik (ik ben 12). Het is ook erg realistisch. Er worden op de Filipijnen echt hanengevechten gehouden waarbij de hanen elkaar moeten doden met een mes aan hun poot. Het is ook echt zo dat kinderen moeten werken als hun ouders te arm zijn om school te betalen. En hoe Hans Hagen vertelt is alsof je er zelf bij staat en alles meemaakt. Als ik een paar jaar jonger was had ik het een superleuk boek gevonden (nu nog steeds hoorJ)!

Hans Hagen
Gelezen door Eva (12 jaar)