25.3.14

De vijfde golf


1. Water
2. Eten
3. Kleren
4. Geweer
5. Verbanddoos
6. Vergrootglas om vuur te maken
7. Lucifers
8. Rugzak
9. Boek met survival tips
10. Fiets met fietstassen
Ik heb mijn paklijst al klaar voor als er een apocalypse komt
Tactiek:
Ga naar een hoge plek waar niet veel mensen zijn en trek rond. Blijf zo veel mogelijk in beweging en probeer een zoet water bron te vinden.
Nadat je "De 5de Golf" hebt gelezen ga je echt zo denken. Wat pak je als eerste mee? Waar ga je naartoe? Persoonlijk vind ik het erg leuk om op zo’n manier te fantaseren. "De 5de Golf" heeft ook zo’n soort scenario. De mensheid staat op het punt om weggevaagd te worden door aliens. Ga je ze tegenhouden? Sla je op de vlucht?
Wat Rick Yancey heel erg goed heeft gedaan, is dat hij het realistisch heeft gehouden (voor zover dat kan bij een alien invasie). De manier waarop hij de aliens introduceert is ook heel vernuftig. Nadat ik het boek uit had, stond ik perplex van hoe ingenieus het verhaal in elkaar zat.
Een echt heel goed boek dat een wat hoger leesniveau heeft dan het gemiddelde sci-fi boek.
Een boek voor jongens en meisjes van 13+, dat weer een frisse inkijk geeft in hoe een alien volk ons weg zou kunnen vagen.
Een heel inventief boek dat het verdient gelezen te worden.

Gelezen door: Lukas (13 jaar)
De vijfde golf - Rick Yancey