10.5.14

Ik kan nog steeds niet vliegen (4)


Ik kan nog steeds niet vliegen

Ik kan nog steeds niet vliegen
Anna Woltz
 
Je word er in gezogen en komt er vervolgens niet meer uit. Dit boek grijpt je. Ik werd meegesleurd in een wereld die ik wel kende maar nog niet van zo dichtbij had  ervaren. de titel is passend. Dit boek gaat over verwachtingen, dromen, hoop en de keiharde realiteit.  Het speelt zich af tijdens de zomer van 1945. Vlak na de oorlog dus. De dunste en zieligste kinderen mogen drie maanden naar Denemarken om daar aan te sterken. Luuk en Ida dus ook maar de oorlog heeft zijn keiharde littekens achter gelaten. Dit is een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Zo'n boek waarvan je het jammer vindt dat het is afgelopen en niet genoeg van kan krijgen. Ik zal dit boek nooit vergeten en altijd blijven herlezen, dat weet ik zeker, en uiteraard aan iedereen aanraden.

Gelezen door Lieke (13 jaar)