30.5.14

Ik zal er zijn (3)

http://www.denieuweboekerij.nl/ik-zal-er-zijn
De cover van de Engelse versie van:
Holly Goldberg Sloan
 
'Een ontzettend spannend overlevingsverhaal, dat zo dynamisch en filmisch is dat je het wel moet verslinden, tot en met het schitterende einde.' BOOKLIST
Beter kan dit boek niet beschreven worden.
 
Emily kijkt er heel erg tegenop, ze moet een solo zingen in een kerk en is er van overtuigd dat ze  erg vals zingt. Maar als ze dan in de kerk staat, alleen op een podium, dan ziet ze hem zitten op de achterste rij, Emily vergeet de wereld om haar heen en zingt alleen nog maar voor hem.
Sam kijkt naar haar. Hij zit op de achterste rij van de eerst Untarische kerk en heeft alleen maar aandacht voor haar. Ze zingt vals, dat is een feit, maar toch, voor Sam en Emily is het liefde op het eerste gezicht.
Als Clarence, de vader van Sam, de liefde tussen zijn zoon en Emily ontdekt wordt hij woedend. Hij 'sleept' Sam en Zijn broertje Riddle het busje in en vertrekt.
 
Ik zal er zijn is een prachtig boek, schitterend geschreven met een prachtige woordkeuze.
Er wordt vaak van persoon van waaruit je het boek leest gewisseld, dat is erg prettig en vooral knap gedaan.
Alleen een mispuntje: bij opsommingen in dit boek word veel te vaak het woordje 'en' gebruikt. Geen komma's maar 6 keer het woordje 'en'. Ik persoonlijk stoor me daaraan... Ondanks dat is dit een prachtig boek wat ik iedereen wil aanraden en wat niemand mag missen!
 
Gelezen door Lotte (13 jaar)