2.6.14

Het Boekenbos (2)

Heike van der Werff


Esther en Karima gaan op schoolreis.
Maar opeens raken Esther en Karima opgesloten in het boekenbos, een nieuw attractiepark. Hun juf en ouders zijn hartstikke ongerust.
In het park zijn allemaal dingen.
Bijvoorbeeld: de Historische haag, de griezelgang, het detectivespoor, het fantasybos, en het ruimteschip. Super cool, maar als ze eruit willen, moeten ze wel iets doen. De code van het boekenbos kraken!

Het was een prachtig, leuk, en fantasierijk boek.
Wat ik vooral ook heel knap vond, was dat het zo
Echt was geschreven. Ik zou het zo bijna geloven!  Een stukje was me toch wel echt bijgebleven. Toen werden ze gevangen genomen door een kinderlokker.
De illustraties vond ik ook heel mooi.
Ik zou het iedereen aanraden! Het is niet te eng, maar het ook niet zonder spanning.
Als voorleesboek, is het helemaal leuk.
Ongeveer voor kinderen vanaf 6 jaar.
CIJFER: 9+

Gelezen door Fleur Eggink (9 jaar)