19.8.14

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen


Ik vind het een leuk boek; het is grappig en er staan leuke plaatjes
in. Ik leefde me helemaal in de hoofdpersonen in. Het boek is heel
duidelijk geschreven zodat ik alles voor me zie. Het leek net of het
echt voor me gebeurde. Ik zou best met de personen in dit boek
willen ruilen.
Ik vind de omslag van het boek heel leuk; als ik er naar kijk, heb
ik veel zin in om het te lezen. Toen ik het boek uit had, klopte de
omslag nog steeds met het verhaal.
Ik raad je dit boek aan om het te lezen. Ik geef het boek een 9.
Dit is een klein stukje uit de tekst: badkamerspiegeltje aan de
wand, wie is het gemeenste zeemonster van het land? Het
mensje heeft niks in de gaten, ik heb hem weten te bepraten!
Hij denkt: ik ga met een meermin mee, wonen in een paleis in
zee. Dat dat niet klopt kan hij niet weten: hij wordt mijn eigen
avondeten! ik lok hem mee dat gaat me lukken, dan snijd ik
hem aan stukken. Ja, ik trek hem uit elkaar en vreet hem op
met huid en haar. Ik eet zijn borst en buik en benen en zuig het
merg uit zijn tenen. Ik sla zij erwtenhersens in, o, ik krijg zo’n
superzin! Zo ga ik het doen. Maar ik verkleed me nu weer. Een
zeemonster? Ik? Wat zegt u, meneer? Ik ben lief en onschuldig,
ziet u dat niet? Ik ben een meermin met een meerminnenlied!

Gelezen door Robin (10 jaar)