30.9.14

Mississippi is van mij

Mississippi is van mij
Cornelia Funke

Als Emma bij haar oma Dolly logeert krijgt ze plotseling een eigen paard! Ze 
heet Mississippi en Dolly heeft haar gekocht van de neef van de net overleden 
meneer Klippelaar. Maar dan wil de neef van Klippelaar het paard plotseling 
terug, en hij doet er alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Hij bied er 500 
euro voor en haalt zelfs het hulpje van de garage er bij. Maar plotseling zijn 
de honden Tom en Jerry verdwenen. Samen met de buurjongens Leo en Max 
proberen ze Mississippi te redden. Gaat het ze lukken?

Ik vind het een erg leuk boek omdat het veel over dieren gaat, maar het is ook 
leuk als je van spanning houd. Toen ik de voorkant had gezien dacht ik dat het 
een paardenboek was, maar eigenlijk is het een dierenboek. Het is een leuk 
boek om tussendoor te lezen. Het is van de zelfde schrijfster als van de Wilde 
Kippen Club, maar dit boek vind ik leuker. Er staan alleen maar illustraties bij 
nieuwe hoofdstukken en dat vind ik jammer. Het is leuk vanaf ongeveer acht 
jaar.

Gelezen door Jente (9 jaar)