4.11.14

19 keer Katherine

19 keer Katherine
John Green

Colin Singleton, een wonderkind dat vele talen beheerst en in anagrammen denkt, is zojuist door zijn negentiende vriendinnetje met de naam Katherine gedumpt. Zijn enige vriend, Hassan - in alle opzichten zijn tegenpool - neemt hem mee op een roadtrip waarop hij hem op zijn eigen onnavolgbare wijze bijstaat. Hun tocht eindigt al snel in het gat Gutshot.Het was niet John Greens beste boek. Maar goed was die zeker. En grappig. En intressant. Kortom, ik kon echt niet stoppen met lezen. Ik werd gefascineerd door Collin die zo slim was dat ik soms begon te twijfelen aan zijn "menselijkheid". Totdat hij dan van verdriet en levensloosheid op het tapijt ging liggen, toen was die twijfel al snel voorbij.  Ik werd ook gefascineerd door de ontroerende vriendschap tussen Collin en Hassan. Het leuke daarvan vond ik dat het duidelijk elkaars tegenpolen zijn. Dat levert leuke gesprekken en bizarre situaties op.
 Ik zou dit boek zeker aan iedereen aanraden. Ik heb er zelf heel erg van genoten.

Gelezen door Lieke (14 jaar)