7.12.14

Hotel de Grote L (3)


Ik heb het boek Hotel De Grote L gelezen. Ik vind het begin een beetje saai maar het eind werd het leuker. Het gaat over een jonge die Kos heet. Hij speelt voetbal en woont in Hotel De Grote L.  Zijn vader ligt in het ziekenhuis. Kos moet met zijn 3 zussen het hele hotel runnen, maar dat gaat niet zo goed. Kos heeft ook nog een liefdesleven; hij is namelijk smoor verliefd op Isabel. Maar dat gaat ook niet zo goed. Op een dag is er een Miss Noordzee verkiezing waar je 5.000 euro mee kunt winnen. Kos wil het geld graag winnen. Hij doet alsof hij zijn zus Briek is en doet dan zelf mee aan die miss verkiezing. Precies op die dag heeft hij ook een belangrijke proeftraining voor Ajax en het hotel heeft ook nog 7.000 euro schuld. Ja wat moet je dan?
Hier is een stukje uit het boek (Kos doet verkleed als meisje mee aan de missverkiezing en ondertussen ook mee aan een voetbalwedstrijd):
 “De scout wond verband om mijn knie. Oké, zei hij, kous en schoenen aan en naar buiten. Ik zet je er na een kwartier in. In de spits. Hij liep naar buiten en draaide zich bij de deur nog even om: en trek je shirt recht. Ik deed het. Maar het lukte niet ik had mijn bh nog om. Ik trok het shirt uit en probeerde de bh los te krijgen. Dat is nog behoorlijk ingewikkeld. Net toen ik hem in mijn hand had kwam een van de andere jongens binnen. Die was zeker iets vergeten. Ik wist meteen wat ik moest doen. Je kunt liegen of je kunt het niet, en als je het kunt moet je het doen. Als het nodig is. Ik hield de bh omhoog en zei: seks voor de wedstrijd.”
Wil je weten hoe Kos zich uit deze en allerlei andere lastige situaties redt, lees het boek dan zelf! Ik geef het boek een 7,5.

Gelezen door Robin (11 jaar)