7.2.15

We gingen achter hamsters aan

Bibi Dumon Tak

Als eerste boek voor het leespanel heb ik ‘We gingen achter hamsters aan.’ van Bibi Dumon Tak gelezen. Ik vond de titel grappig en kende haar naam omdat haar boek ‘Latinoking’ een paar jaar geleden heel populair was. Dat waren voor mij genoeg redenen om dit boek uit te kiezen.
Het boek was een beetje anders dan ik van te voren dacht. Zo bleek het geen grappig boek te zijn maar een verslag van de dingen die Bibi Dumon Tak beleefd heeft bij de Dierenambulance. Zij werkt in Amsterdam bij de Dierenambulance en ziet daar de nodige dingen. Sommige verhalen die ze verteld zijn een beetje zielig, sommige grappig en sommige mooi. Bij alle verhalen plaatst ze foto’s die ze zelf heeft gemaakt. Gelukkig staan er nergens echt zielige foto’s!
Die foto’s zijn heel tof, maar soms ook onhandig. Bij alle foto’s staat een stukje tekst en soms is het moeilijk kiezen of je eerst de beschrijving van de foto leest of gewoon eerst verder zal lezen in het verhaal. Dat vond ik af en toe wel jammer.
Het boek is, volgens mij, leuk vanaf een jaar of 10. Bibi Dumon Tak schrijft soms lange zinnen en legt af en toe best ingewikkelde dingen uit. Dus als je jonger bent wordt het misschien al gauw wat saai.

PS: Achterin het boeken zitten ook plak-tattoo’s van dierenfoto’s. Die met die vleermuis heb ik mooi gebruikt voor mijn Halloweenfeest!

Gelezen door Pascale