19.6.15

De verschrikkelijke badmeester (6)


En dit boekverslag gaat over De verschrikkelijke badmeester

Maar het is ook echt een verschrikkelijke badmeester want weet je hoe lev ( de hoofdpersoon) dat weet!
Het begon allemaal dat lev z’n vader hem op wedstrijd zwemmen deed en dan komt hij bij de verschrikkelijke badmeester op zwemles.
De kinderen die bij hem op zwemles zitten noemen hem ook wel brulboei.
Elke keer als lev op zwemles komt moet 1 iemand een geintje uithalen met brulboei. Als je dat niet doet dan worden de andere kinderen heel boos, omdat zij het ook hebben gedaan. Uiteindelijk is lev aan de beurt en moet hij aan het einde van de les het zwembad laten leeg lopen.

Hij loopt naar het kantoortje van brulboei. Er is 1 deur (en die is altijd open) en die loopt naar het zwembad toe en de andere loopt naar de kleedkamer toe, maar opeens hoort hij voet stappen. Hij kruipt snel de kast in en hij hoort opeens iemand praten met de zwemleraar van hem. Ze zeggen tegen elkaar: “Heb jij nou al die losgeld brief klaar? Ja die heb ik klaar, maar hoeveel losgeld moeten we vragen?” Ik denk zo 2 miljoen zegt brulboei en dan leggen ze het briefje ergens neer.
Lev denkt mijn leraar is dus eigenlijk een dief.

En dan beleven ze een heel avontuur en hoe het afloopt?
Ja dan moet je het boek maar lezen.
Dit vind ik een heel leuk boek omdat het spannend is en omdat je het wilt verder lezen.
Ik zou dit boek aanraden voor iemand tussen de 10 en 12 jaar.


Gelezen door Siebe (11 jaar)