4.7.15

Rebel met vleugels

http://www.denieuweboekerij.nl/boeken/kinderboeken/14-jaar-en-ouder/rebel-met-vleugels
Marcel Roijaards


Ik vond het verrassend leuk. Ik noem het verrassend omdat ik er al lezend achter kwam dat het over Hellas; Kreta ging. Ik had al boeken als Griekse Sagen en De Helleense geschiedenis achter de rug voor Grieks en Latijn op school. Het boek was origineel geschreven en het ging niet op een geschiedenisboek lijken. Het verhaal, daarintegen, daar viel voor mij wel wat op aan te merken. Ik vond het te cliche. Een held waar alle meiden als een blok voor vallen, die een soortgelijk meisje ontmoet, maar waar alle jongens voor blijken te vallen. Een wrede koning  (Minos) die met een heel leger, een minotaurus en weet ik wat nog meer  het verliefde stel uit elkaar houdt. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dit is uitgegeven, want ik heb al zo vaak dit verhaal gelezenen gezien maar telkens noemden mensen het anders, dit keer sneeuwwitje, de andere keer frozen. Maar over smaak en kleur valt niet te twisten.

Gelezen door Tainan (11 Jaar)