14.1.16

De Nedergrim (6)





De Nedergrim 
Matthew Jobin


Katherine trok haar zwaard. ‘Tom, Edmond, vlucht!’ ‘Vluchten, voor mij? De vreemdeling hief zijn hand en de wereld begon te tollen. Het leek alsof Edmonds gezichtsveld in tweeën spleet. Even plotseling hield het weer op. Edmond stond op zijn benen te zwaaien, terwijl de vreemdeling voor hem gehurkt bloed uithoestte op de tunnelvloer. ‘Jij!’ Edmond ontstak in woede. Hij hief zijn fakkel om daarmee op het hoofd van de vreemdeling te slaan, maar voor hij de kans kreeg werd hij opzijgeduwd door een enorm lichaam….

De Nedergrim gaat over een jongen Edmond die verliefd is op een meisje dat Katherine heet. Zijn vader heeft een herberg en daar helpt hij veel. Op een dag vangt hij bericht op dat zijn hele leven verandert: er worden dieren die gestolen zijn dood terug gevonden, het duurt niet lang tot er ook kinderen worden ontvoerd en er allemaal monsters z’n dorp binnendringen. De grootste vrees van de dorpsbewoners is werkelijkheid geworden: de Nedergrim is terug…….
Ik vond het verhaal heel leuk maar het duurde me allemaal een beetje te lang. Als er stukjes waren waar niks in gebeurde (en dat waren er voor mijn gevoel veel) dan vond ik het moeilijk om verder te lezen, en dat zegt veel want dat gebeurt bijna nooit bij mij.

Maar als je dit boek wel interessant vond lees dan ook:
1. De sleutel van sleedoorn
2. Wiet waterlanders en de caroluscode

Gelezen door Emma (10 jaar)