26.3.16

De bende van Lijp Kot (2)


Pontus liep naar het aangegeven adres om de vissen af te leveren die daar bezorgd moesten worden. 1 uur later werd hij gezocht voor moord. En moest hij vluchten voor zijn leven.

Dit boek speelde in de 18de eeuw, duvelshoek: Amstel’reDam. Het gaat over de jongen Pontus die (vals) beschuldigd wordt van moord. Hij komt bij een criminele groepering terecht die hem opvangt. Toch blijkt dat niet te zijn wat het lijkt.
Ik vond het vrij moeilijk om door de tientallen pagina’s heen te komen, want er zijn al zoveel boeken over boeken over dit soort scenario’s in het verleden, die laten zien hoe hard en zielig het leven toen was. Niet altijd hetzelfde verhaal als in dit boek, maar wel in dezelfde richting dus vind ik het niet echt origineel, het verhaal heeft het in mijn ogen niet echt gered op mijn lijst van toppers. De schrijfstijl was wel goed, maar dat vind ik bij (bijna alle!) boeken.

Een 4,3 voor dit boek.

Gelezen door Tainan (12 jaar)