30.5.16

Kapitein Kees

Anke Kranendonk

Ik vond het boek een beetje saai. Het had veel moeilijke woorden. Het was vooral geschreven in grote mensen taal. Ik vond het niet zo geloofwaardig. De hoofdpersoon Kees komt een oud vrouwtje tegen dat van ijsjes houdt. Het oude vrouwtje zegt overal ja op en zingt steeds 'Oh moeder laat me niet alleen" Het oude vrouwtje gaat met hem mee in het bootje. Grappig is ook dat ze een pratend vest heeft.

Een leuk stukje uit het boek vond ik:

Ineens hoort Kees een stem. 'Mevrouw Koostra!' Wordt er geroepen.
'Mevrouw Kooistra!'
Het komt geluid komt uit haar vest; Waar bent u? Bent u daar? Zeg eens wat!"
Hij schrikt zich naar. Waarom komt er een stem uit de borst van de mevrouw?

De stem komt een aantal keer terug uit het vest en dat is erg grappig. Ik vond in het stukje ook een taalfout? Kun jij hem vinden?

Wat ik leuk vond dat hij een meisje tegen komt waar hij een beetje verliefd op is.
Het einde vond ik ook wel leuk
Het is boek voor kinderen die niet erg van spannend, maar ook niet echt van saai.

Ik geef het boek een 6.

Gelezen door Sophie (8 jaar)