14.5.16

Wij zijn allemaal moleculen


“Ze is me niet ontvállen,’ zei ik. ‘Ze is dood.’ ‘Juist.’ Phil keek even omlaag en toen weer naar mij. ‘Dat “ontvallen” is tegenwoordig helemaal in, hè? Het lijkt wel of mensen niet willen stilstaan bij de dood en daarom zelfs weigeren het woord uit te spreken. Ik vind het heel erg dat je moeder dood is.’ Op dat dat moment wist ik dat Phil heel aardig was.”

Stewart is een hoogbegaafde jongen, hij was 11 toen zijn moeder dood ging aan kanker. Nu is zijn vader weer verliefd op een andere vrouw, dan gaan ze samenwonen en ontmoet Stewart Ashley. Ashley is de dochter van de vrouw waar zijn vader verliefd op is, maar is niet echt aardig tegen Stewart. Ze vindt hem raar en irritant. Ashley krijgt een vriendje, en dat vriendje was misschien toch niet zo’n goed idee. Op oudjaarsavond loopt het dan ook helemaal uit de hand………

Ik vond het een heel leuk boek, het was heel erg interessant en spannend. Het wordt bijzonder geschreven/verteld want het ene hoofdstuk is het alsof Stewart het vertelt, en het andere hoofdstuk Ashley. Ik vind dit boek voor tussen de 10 en 13.

Vond je dit boek leuk lees dan ook

- Lover of loser (Carry Slee)
- Hot or not (ook Carry Slee)
- Spijt (óók Carry Slee)

Gelezen door Emma (11 jaar)