16.7.16

De appeltaart van hoop (2)

De appeltaart van hoop
Er is altijd een kruimel over..

Het boek was zeker meeslepend en het is het boek ook gelukt mij tot 22:20 wakker te houden, omdat ik gewoon moest verder lezen. Rond blz. 25 begon ik in het verhaal te komen en kon ik niet meer stoppen. In het begin snapte ik niet wat de titel te maken had met het boek maar daar kom je vanzelf achter… 

Zielig, dat was het boek zeker, want Oscar (een van de hoofdpersonen uit het boek) ziet niks meer zitten, en een man redt hem dan van zijn dood. Het boek gaat grotendeels over vriendschap en dat is erg mooi beschreven.
Elk persoon uit het boek heeft zijn eigen karakter, emoties en persoonlijkheid die erg gedetailleerd zijn omschreven. Het boek zelf is sowieso heel gedetailleerd en je krijgt een prachtig beeld wanneer je het leest. Het verhaal speelt zich af in verschillende tijden door elkaar, ook wordt het verhaal vanuit twee personen verteld. Dit is aangegeven met verschillende lettertypes daarom is dit niet verwarrend en ook de tijden zijn makkelijk te volgen. Hierdoor word ik oplettender en houd het verhaal mijn aandacht vast. Ik vind het zeker een aanrader! 

Gelezen door Mirre (11 jaar)